2023 is een bijzonder en belangrijk jaar voor Airmaster. Zo introduceerde de Deense ventilatiefabrikant begin mei een nieuwe visuele identiteit en website, die de kernwaarden Samenhorigheid, Zelfstandigheid, Duurzaamheid en Degelijkheid nog beter onder de aandacht brengen. Met de lancering van een nieuwe koelmodule en een kleine ventilatie-unit worden de vernieuwde visie en missie direct in raad én daad opgevolgd.
“Als organisatie zetten wij hoog in op kwaliteit en duurzaamheid”, vertelt Nathalie Duquesne, Benelux Country Manager bij Airmaster. “Onze missie is om duurzame en toekomstbestendige producten te ontwikkelen en leveren, die bijdragen aan een gezond en aangenaam binnenklimaat. Maar ook producten die zo energiezuinig mogelijk functioneren, zodat onze aarde leefbaar blijft voor toekomstige generaties. Daarnaast heeft duurzaamheid betrekking op onze interne organisatie en bedrijfsvoering. Wij optimaliseren de mogelijkheden om componenten te recycleren, passen onze productieprocessen voortdurend aan en richten ons nieuwe kantoor in de Benelux zoveel mogelijk in met tweedehands materialen.
Ons Deense moederbedrijf opent steeds meer vestigingen verspreid door Europa, die naar buiten treden als één sterk merk en actief kennis en ervaringen uitwisselen om bovenstaande doelen te bereiken. In de afgelopen jaren zijn wij gegroeid van honderd naar tweehonderd toegewijde medewerkers. En ook ons Benelux-team is bijna verdubbeld. De aandacht voor goede ventilatie en een gezond binnenklimaat is door de COVID-19-pandemie flink toegenomen. En nu het simpelweg openen van ramen door de hoge energieprijzen echt geen optie meer is, krijgt deze focus nog een extra impuls. Gebouweigenaren zijn actief op zoek naar decentrale ventilatie-units met warmteterugwinning die gezonde binnenlucht en behoud van warmte combineren, zónder dat grote bouwkundige ingrepen nodig zijn. Met onze Airmaster (AM) units kunnen we hier heel breed en compleet in voorzien.”